Інформаційні матеріали від головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Як отримати пільги на оплату житлово-комунальних послуг внутрішньо переміщеним особам?
Пільга на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу надається внутрішньо переміщеним особам, які перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, або їх законним представникам після надання заяви, до якої додається у разі потреби довідка про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі, до органів Пенсійного фонду України.
Перелік документів
Для отримання пільги внутрішньо переміщеній особі необхідно надати:
оригінали документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім’ї на пільги (пільгове посвідчення);
документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків-картка платника податків та паспорт громадянина України/свідоцтва про народження (на вибір) із внесеними даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків або з відповідною відміткою у разі, коли особа через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків;
паспорт;
інформацію про характеристику житла і послуги, щодо отримання яких внутрішньо переміщена особа має право на пільги та якими користується;
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що підтверджує фактичне місце проживання.
Куди подавати документи?
Заяви з необхідними документами для отримання пільги можна надати:
- особисто: у сервісних центрах головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області; уповноваженим посадовим особам виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації та посадових осіб ЦНАПів;
- дистанційно: у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, мобільний додаток Пенсійного фонду України, веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія).
Законодавча база
Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу за формою затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373.
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення,
надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій і пільг
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Як отримати пільги на оплату житлово-комунальних послуг внутрішньо переміщеним особам?
Пільга на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу надається внутрішньо переміщеним особам, які перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, або їх законним представникам після надання заяви, до якої додається у разі потреби довідка про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі, до органів Пенсійного фонду України.
Перелік документів
Для отримання пільги внутрішньо переміщеній особі необхідно надати:
оригінали документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім’ї на пільги (пільгове посвідчення);
документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків-картка платника податків та паспорт громадянина України/свідоцтва про народження (на вибір) із внесеними даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків або з відповідною відміткою у разі, коли особа через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків;
паспорт;
інформацію про характеристику житла і послуги, щодо отримання яких внутрішньо переміщена особа має право на пільги та якими користується;
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що підтверджує фактичне місце проживання.
Куди подавати документи?
Заяви з необхідними документами для отримання пільги можна надати:
- особисто: у сервісних центрах головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області; уповноваженим посадовим особам виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації та посадових осіб ЦНАПів;
- дистанційно: у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, мобільний додаток Пенсійного фонду України, веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія).
Законодавча база
Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу за формою затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373.
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення,
надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій і пільг
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Як отримати субсидію внутрішньо переміщеній особі?
Субсидія надається за місцем фактичного проживання внутрішньо переміщеної особи, яке зазначено у довідці внутрішньо переміщеної особи. При цьому укладання договору наймання (оренди) житла не вимагається, а склад домогосподарства зазначається заявником у декларації.
Перелік документів
Для отримання субсидії внутрішньо переміщеній особі необхідно подати наступні документи:
заява про призначення субсидії;
декларація про доходи та витрати;
дані про мешканців домогосподарства;
паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);
довідка про статус внутрішньо переміщеної особи.
Увага! При призначенні житлової субсидії розмір допомоги на проживання внутрішньо переміщеної особи не враховується до сукупного доходу.
Куди подавати документи?
Заяви з необхідними документами для отримання субсидії можна надати:
- особисто: у сервісних центрах головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області; уповноваженим посадовим особам виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації та посадових осіб ЦНАПів;
- дистанційно: у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, мобільний додаток Пенсійного фонду України, веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія).
Законодавча база
Порядок надання населенню субсидій регулюється Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848.
Право на призначення субсидії мають сім’ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг перевищує обсяг визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2010 року № 621 обов’язкового відсотка платежу.
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій і пільг головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
УВАГА! ТРАВМОНЕБЕЗПЕЧНІ ЗИМОВІ ФАКТОРИ
Про кожний нещасний випадок потерпілий або працівник, який його виявив, чи інша особа ‒ свідок нещасного випадку повинні негайно повідомити керівника робіт, який безпосередньо здійснює контроль за станом охорони праці на робочому місці, чи іншу особу підприємства і вжити заходів до надання необхідної допомоги потерпілому. Особливо треба бути уважними в зимовий період, адже щорічно реєструється сумна статистика травмувань, пов’язаних з ожеледдю, а також спостерігається зростання виробничого травматизму, серед причин яких слід відмітити дорожньо-транспортні пригоди, внаслідок погіршення погодних умов на дорогах загального користування, падіння працівників при пересуванні залишками опалого листя, під час пересування тротуарами і дорогами населених пунктів та безпосередньо територіями підприємств, які були вкриті снігом, талою кригою, не оброблені відсівом, та внаслідок ожеледиці.
ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ з питань профілактики виробничого травматизму та розслідувань нещасних випадків на виробництві можна за номером 096 044 8091, або за адресою: м. Кропивницький, проспект Європейський, буд. 11а, кабінет 306.
Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області застерігає працівників щодо безпечного пересування територіями підприємств та населених пунктів.
Щоб зменшити ризик травм в ожеледицю, працівникам слід дотримуватись таких порад https://docs.google.com/document/d/11yiK-X7aTvJkRZLBFMfw03SDsElKzMVy/edit?usp=sharing&ouid=114083525675358086087&rtpof=true&sd=true
Світлана КРИВЕНКО,
начальник управління контрольно-перевірочної роботи
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
У грудні щочетверга на прямому зв’язку пенсійна служба області
Щочетверга з 11.00 до 12.00 у головному управлінні за номером “гарячої” телефонної лінії (0522) 33-04-41 роз’яснення та консультації з питань, що належать до сфери діяльності Пенсійного фонду України, надають керівники структурних підрозділів.
Так, у грудні додзвонювачів консультуватимуть:
07 грудня 2023 року – заступник начальника головного управління Олена РОМАНЧЕНКО;
14 грудня 2023 року – заступник начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Ганна ОПРЯ;
21 грудня 2023 року – заступник начальника управління – начальник відділу методології та звітності управління з питань виплат Наталя БУТКОВСЬКА;
28 грудня 2023 року – начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Антоніна ТОРШИНА.
Нагадуємо, що у головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ЩОДНЯ діють “гарячі” телефонні лінії. Фахівці управління обслуговування громадян за номерами (0522) 33-04-41, 050-874-28-63, 097-988-98-68 оперативно нададуть вичерпну інформацію з питань пенсійного та соціального спрямування.
Людмила СОРОКА,
начальник управління адміністративного забезпечення
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області
Пенсії по інвалідності військовослужбовцям: за яких умов, скільки?
У головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області станом на 01.11.2023 на обліку перебуває 2 350 осіб з інвалідністю з числа військовослужбовців, з них: особи з інвалідністю I групи – 135 осіб, ІІ групи – 647 осіб та III групи – 1 568 осіб.
Хто має право?
Призначення пенсій по інвалідності військовослужбовцям можливо здійснювати як за нормами Закону України “Про загальнообов'язкове державне страхування”, так і за нормами Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (далі ‒ Закон № 2262). При цьому обирається найбільш доцільний варіант розрахунку пенсії за одним із законів.
Питання подання та оформлення документів регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону № 2262, затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 (далі – Порядок). Цей Порядок не стосується військовослужбовців строкової служби та членів їхніх сімей.
Згідно з Порядком, заяви про призначення пенсії по інвалідності особами, звільненими із військової служби, подаються у головне управління Пенсійного фонду України в області через уповноважені структурні підрозділи Міністерства оборони України (Кіровоградський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки). Ті особи, які були призвані за мобілізацією міністерствами та іншими органами (крім підрозділів Міністерства оборони України) звертаються до уповноважених структурних підрозділів відповідних міністерств та інших органів.
Умови призначення
Пенсія по інвалідності призначається після звільнення зі служби та в разі, якщо інвалідність настала в період проходження служби або не пізніше трьох місяців після звільнення зі служби, або якщо інвалідність настала пізніше тримісячного терміну після звільнення зі служби, але внаслідок захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва тощо), яке виникло в період проходження військової служби.
Групи і причини інвалідності, а також час її настання встановлюються МСЕК. Залежно від ступеня втрати працездатності інваліди поділяються на три групи.
Залежно від причини інвалідності інваліди з числа військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом № 2262, поділяються на такі категорії:
а) особи з інвалідністю внаслідок війни – при настанні інвалідності внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, одержаних під час захисту Батьківщини, виконання обов'язків військової служби (службових обов'язків);
б) інші особи з інвалідністю з числа військовослужбовців – при настанні інвалідності внаслідок каліцтва, одержаного в результаті нещасного випадку, не пов'язаного з виконанням обов’язків військової служби (службових обов'язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням служби.
Розмір пенсії по інвалідності
Пенсії по інвалідності за Законом № 2262 встановлюються в розмірі від 40 до 100 відсотків сум грошового забезпечення військовослужбовця:
а) особам з інвалідністю внаслідок війни І групи – 100 %, ІІ групи – 80 %, ІІІ групи – 60 % відповідних сум грошового забезпечення (заробітку);
б) іншим особам з інвалідністю І групи ‒ 70 %, ІІ групи – 60 %, ІІІ групи – 40 % відповідних сум грошового забезпечення ( заробітку).
Мінімальна пенсія для осіб з інвалідністю внаслідок війни не може бути меншою :
- І група ‒ 650 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.01.2023 — 13 604,50 грн (2 093,00 х 650 %);
- ІІ групи ‒ 525 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.01.2023 ‒ 10 988,25 грн (2 093 х 525 %);
- ІІІ групи ‒ 360 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.01.2023 ‒ 7 534,80 грн (2 093 х 360 %).
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення,
надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Пенсії по інвалідності за “базовим” законом: хто, за яких умов, скільки?
У головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області станом на 01.11.2023 пенсію по інвалідності отримує 30 021 особа з інвалідністю, з них: особи з інвалідністю I групи – 1 656 осіб, ІІ групи – 7 335 осіб та III групи – 21 030 осіб.
Хто має право?
Пенсія призначається в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності за наявності страхового стажу, передбаченого статтею 32 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон).
Залежно від ступеня втрати працездатності визначено три групи інвалідності (I, II, III). Причина, група, час настання інвалідності, термін на який встановлюється інвалідність, визначаються органом медико-соціальної експертизи. Пенсія по інвалідності призначається незалежно від того, коли настала інвалідність: у період роботи, до влаштування на роботу чи після припинення роботи.
Відповідно до статті 45 Закону пенсія по інвалідності призначається з дня встановлення інвалідності, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності.
Умови призначення
Головною умовою для призначення пенсії по інвалідності є наявність певного страхового стажу на час настання інвалідності або на день звернення за пенсією (стаття 32 Закону), величина якого залежить від віку та групи інвалідності.
Наприклад, особі віком 37 років, визнаній особою з інвалідністю III групи, необхідно мати 7 років страхового стажу для призначення пенсії по інвалідності.
Особи, визнані особами з інвалідністю після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону (незалежно від групи), мають право на пенсію по інвалідності за наявності 15 років страхового стажу.
Розмір пенсії по інвалідності
Відповідно до статті 33 Закону розмір пенсії по інвалідності особам з інвалідністю I групи встановлюється в розмірі 100 відсотків пенсії за віком, особам з інвалідністю II групи – в розмірі 90 відсотків пенсії за віком та особам з інвалідністю III групи – в розмірі 50 відсотків пенсії за віком, обчисленої відповідно до статті 27, 28 цього Закону.
Непрацюючі особи з інвалідністю ІІ групи, визнані особами з інвалідністю після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, та особи з інвалідністю ІІІ групи за їх вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону, за наявності страхового стажу: 30 років ‒ для жінок, 35 років ‒ для чоловіків.
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення,
надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Пенсійний фонд України: подати документи для е-трудової стало ще простіше
Одним із важливих процесів, які наразі відбуваються в Україні, є 5-річний перехід до ведення трудових книжок працівників в електронній формі.
З моменту набрання чинності 10 червня 2021 року Закону України від 05 лютого 2021 року №1217-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” до головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області роботодавцями та особами подано через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України понад 50 тисяч сканованих копій трудових книжок.
При цьому обов’язковою умовою подання сканованих копій документів для осіб була наявність кваліфікованого електронного підпису (далі ‒ КЕП), що в деякій мірі ускладнювало процес подання документів для оцифрування.
З метою удосконалення та прискорення процесів цифровізації у напрямку оцифрування трудових книжок, а також інших документів, що підтверджують страховий стаж та використовуються для призначення пенсій та соціальних виплат, на сьогоднішній день Пенсійним фондом України реалізовано можливість подання всіх необхідних документів застрахованими особами без обов’язкової наявності КЕПу ‒ шляхом звернення до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
Тож, Пенсійний фонд України запрошує усіх зацікавлених осіб скористатися новим сервісом та подати документи для їх оцифрування.
Олена ПАРХОМЕНКО,
начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Як отримати пільгу на придбання твердого палива і скрапленого газу?
Для отримання громадянами пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу, які надаються один раз на рік у грошовій готівковій формі, пільговики, які перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, або їх законні представники звертаються з відповідною заявою до органів Пенсійного фонду України.
Форма заяви
Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу подається за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №373 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі”, до якої додається у разі потреби довідка про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі.
Термін подання заяви
Для отримання пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу заява подається ЩОРОКУ. Наразі календарний 2023 рік добігає кінця, тож нагадуємо тим, хто ще не звернувся, про необхідність подання документів.
Куди звертатися?
Можна звернутися з відповідними документами особисто до органів Пенсійного фонду України (безпосередньо у сервісні центри) або надіслати їх поштою чи в електронній формі (через офіційний вебсайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, мобільний додаток “Пенсійний фонд”, вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал “Дія”).
Якщо відбулися зміни...
У разі виникнення обставин, що впливають на надання пільг та їх розмір (зокрема, зміна складу членів сім’ї, на яких поширюються пільги; зміна категорії пільговика; зміна переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання; зміна управителя, виконавця комунальних послуг (крім випадків, коли інформація про зміну надається виконавцем послуги), створення об’єднання), пільговик зобов’язаний подати протягом 30 календарних днів до уповноваженого органу нову заяву.
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
ДО УВАГИ СТРАХУВАЛЬНИКІВ:
подання через електронний кабінет повідомлень про виплату “лікарняних” застрахованим особам
Страхувальникам після отримання коштів за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності від Пенсійного фонду України потрібно у встановлені терміни здійснити виплату застрахованим особам коштів та протягом місяця з дня проведення таких виплат надіслати повідомлення встановленої форми про виплату коштів застрахованій особі. Як це зробити?
Пенсійним фондом України реалізовано можливість формування та подання повідомлень про виплату коштів застрахованим особам страхувальниками через електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (далі ‒ вебпортал): https://portal.pfu.gov.ua/.
Страхувальникам, які зареєструвалися на вебпорталі за допомогою електронного цифрового підпису (КЕП), надано можливість з екранної форми заяви-розрахунку: переглянути повідомлення, сформовані по листках непрацездатності даної заяви-розрахунку; сформувати нове повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, підписати повідомлення КЕП та надіслати його до підсистеми ЕРЛН.
Для цього необхідно здійснити 7 КРОКІВ:
КРОК 1: в розділі “ЗАЯВА-РОЗРАХУНОК” на вебпорталі обрати “заяву-розрахунок” у статусі “оплачено”;
КРОК 2: натиснути кнопку “СТВОРИТИ ПОВІДОМЛЕННЯ”;
КРОК 3: в повідомленні за необхідності відредагувати дані та обрати листок непрацездатності для редагування даних щодо виплати;
КРОК 4: внести дату виплати та виплачену суму за рахунок коштів Пенсійного фонду України;
КРОК 5: після внесення всіх даних сформувати повідомлення;
КРОК 6: ретельно перевірити всі дані та відправити повідомлення до Пенсійного фонду України;
КРОК 7: у розділі “ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВИПЛАТУ КОШТІВ ЗАСТРАХОВАНИМ ОСОБАМ” переглянути повідомлення та його статус.
Звертаємо особливу увагу! Наразі, в результаті впровадження технічних рішень формування та подачі страхувальниками через електронний кабінет повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, ПОВІДОМЛЕННЯ В ПАПЕРОВОМУ ВИГЛЯДІ НЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ.
!!! Повідомлення про виплату коштів можна сформувати по всіх заявах-розрахунках, в тому числі прийнятих з 2 січня 2023 року.
!!! У разі відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування уповноважені спеціалісти Пенсійного фонду України мають право здійснювати перевірку страхувальника щодо використання коштів Фонду.
Світлана КРИВЕНКО,
начальник управління контрольно-перевірочної роботи
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Подаємо заяву на зміну способу виплати пенсії у кілька кліків!
Головне управління нагадує пенсіонерам Кіровоградщини, що пенсія виплачується щомісяця через відділення АТ “Укрпошта” або через банківську установу. Спосіб виплати пенсії пенсіонер обирає самостійно. Крім того, обраний спосіб виплати пенсіонер може змінити за власним бажанням. Потрібно лише подати заяву. Як це зробити максимально просто та зручно для пенсіонерів?
Якщо пенсіонер обирає спосіб особистого подання заяви до пенсійної служби, то він має дотриматися такого порядку дій:
- обрати відділ обслуговування громадян (сервісний центр), який є максимально зручний територіально;
- мати при собі паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
- документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- заяву про виплату пенсії або грошової допомоги (у разі обрання виплати через банк).
Аналогічну заяву можна подати дистанційно ‒ в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису, здійснивши всього декілька кроків:
- Авторизуватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису, системи GOV. ID чи за допомогою сервісу Дія. Підпис.
- У розділі “Щодо пенсійного забезпечення” обрати підрозділ/пункт “Внесення змін до пенсійної справи”.
- Обрати вкладку/пункт “Заява на зміну способу виплати пенсій”, заповнити усі обов’язкові поля та прикріпити скан-копії необхідних документів:
- паспорту;
- реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- реквізитів, наданих банком (у разі обрання виплати через банк).
- Засвідчити заяву кваліфікованим електронним підписом та надіслати до Пенсійного фонду України.
Заява про виплату пенсії або грошової допомоги може прийматися органом Пенсійного фонду України й через установу уповноваженого банку, зокрема, в електронній формі з використанням КЕПу, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, одержувача та уповноваженого працівника банку.
Наталія КОПАЧ,
начальник управління з питань виплати
головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
До уваги роботодавців: коригуємо заяви-розрахунки правильно!
Щоб отримати фінансування “лікарняних” (для виплати у подальшому працівнику) роботодавець має подати до Пенсійного фонду України заяву-розрахунок з інформацією про нараховані застрахованій особі кошти. Але після того, як заяві-розрахунку страхувальника, яка подана в особистому кабінеті через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, надано статус “Оплачено”, може з’явитись необхідність коригування заяви-розрахунку, тобто внесення до неї даних на збільшення або зменшення сум. Як сформувати та подати коригуючу заяву-розрахунок у кабінеті страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України?
Варіанти коригування
Зміна суми: “Коригування збільшення” ‒ це отримання додаткового фінансування (дозамовлення) або “Коригування зменшення” ‒ повернення вже отриманих сум.
Зміна інших параметнрів (не суми): “Коригування інших параметрів” ‒ виправлення інформації про застраховану особу, зміна кількості страхового стажу, зазначення пільги ліквідаторам аварії на ЧАЕС, реквізити “лікарняного”, причину непрацездатності (для паперових листків непрацездатності) тощо.
Де сформувати коригуючу заяву-розрахунок?
Усі коригування відбуваються на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) шляхом створення нової заяви-розрахунку з ознакою “коригуюча”.
Алгоритм створення коригуючої заяви-розрахунку:
- При створенні коригуючих заяв-розрахунків страхувальнику потрібно підкріпити скановану копію листа, створеного в довільній формі, з детальним описом причини виникнення помилки.
- У листі вказати прізвище, ім’я, по батькові та ідентифікаційний код застрахованої особи, номер та період листка непрацездатності, за яким проводиться коригування, номер та дату заяви-розрахунку, яка коригується.
- Якщо тип коригування заяви-розрахунку “Коригування збільшення”, то підкріплюється сканований лист з поясненням, якщо “Коригування зменшення” ‒ підкріплюється сканований лист з поясненням та сканована копія платіжного доручення про повернення коштів до Пенсійного фонду України.
ДЛЯ ОТРИМАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
У разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання застраховані особи, які перебувають в трудових відносинах, мають право на отримання страхових виплат. На підставі проведеного розслідування страховими експертами з охорони праці складається акт за формою Н-1 або при професійному захворюванні акт за формою П-4.
Куди та хто може звернутись для подання документів?
Застрахована особа може звернутись особисто або через уповноваженого представника до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру) головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області. Також подати документи можна дистанційно – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
Перелік документів, необхідних для отримання страхових виплат:
- паспорт громадянина України;
- довідка про присвоєння ідентифікаційного номеру;
- трудова книжка;
- довідка про відкриття рахунку в банківській установі;
- акт розслідування нещасного випадку на виробництві або акт професійного захворювання за встановленими формами;
- підтвердження встановлення інвалідності та ступеня втрати професійної працездатності (висновок МСЕК).
Антоніна ТОРШИНА,
начальник управління пенсійного забезпечення,
надання страхових виплат, соціальних послуг,
житлових субсидій та пільг головного управління
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області
Е-медкнижки та медогляди по-новому
З 1 жовтня 2023 року набуває чинності Закон України від 06.09.2022 № 2573-IX “Про систему громадського здоров’я” (далі – Закон № 2573-ІХ). Одночасно втрачає чинність Закон України від 24.02.1994 № 4004-XII “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.
Що змінюється? Особливої уваги заслуговує стаття 45 нового Закону про систему громадського здоров’я, у якій йдеться про обов’язкові медичні огляди.
Частиною 1 статті 45 Закону № 2573-ІХ визначено, що обов’язкові медичні огляди організовуються і здійснюються у порядку, встановленому МОЗ. Дані про результати обов’язкових медичних оглядів працівників вносяться до їх електронної медичної книжки в електронній системі охорони здоров’я. А також введено нове поняття – електронна медична книжка.
Крім того, у частині 2 статті 45 Закону № 2573-ІХ визначено, що працівники суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність, пов’язану з обслуговуванням населення згідно з переліком МОЗ, працівники, зайняті на важких роботах і на роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці, повинні проходити обов’язкові попередні (до прийняття на роботу) і періодичні медичні огляди.
Також передбачено: працівники, які без поважних причин не пройшли у встановлений термін обов’язковий медичний огляд у повному обсязі, відсторонюються від роботи й можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності. Тож окрім набрання чинності нового Закону про систему громадського здоров’я слід очікувати нові порядки про проходження медоглядів від МОЗ.
Станом на сьогоднішній день до затвердження Міністерством охорони здоров’я нового порядку про обов’язкові медичні огляди під новий Закон у сфері медоглядів необхідно користуватися постановою КМУ від 23.05.2001 № 559, якою затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, а також наказом МОЗ від 21.05.2007 № 246 “Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій”.
Детально про проходження медичних оглядів працівниками закладів охорони здоров’я за посиланнями:
перелік нормативно-правових актів:
https://drive.google.com/file/d/1yW0cXIsKVI5slq51L6zY849VPmBF9Tn2/view?usp=sharing
види медичних оглядів:
https://drive.google.com/file/d/1mWEy4XCk2wtyuCmCSkrCCrwhwcADGFsj/view?usp=sharing
необхідні обстеження й дослідження:
https://drive.google.com/file/d/1fPP0Sl_0E90Itak7nZL9KVUXwOyUnPXM/view?usp=sharing
організація медоглядів працівників та оформлення результатів обстеження:
https://drive.google.com/file/d/13D34UDqVEa63MMMxVKmXXp9jHJ-Og_me/view?usp=sharing
Світлана КРИВЕНКО,
начальник управління контрольно-перевірочної роботи
головного управління Пенсійного фонду України
в Кіровоградській області