Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

ПЕРШІ КРОКИ ДМИТРІВСЬКОЇ ГРОМАДИ У СТВОРЕННІ ТУРИСТИЧНОЇ МАПИ

Пресреліз
23.10.2020

Туризм у Дмитрівській громаді - так! З цією думкою Лідія Міркотан, Тетяна Решетнікова, та Світлана Головатенко протягом вересня-жовтня навчалися у Школі соціального проєктування для культурних менеджерів ОТГ. А 15 жовтня успішно пройшли краш-тест свого проєкту, отримали цінні поради від експертів школи та продовжують працювати над втіленням ідеї.

 

«Разом з однодумцями розпочато створення туристичної мапи нашої громади, в якій кожне село і території мають свої скарби, легенди, цікавинки. Завдяки участі у проєкті "Культурний трамплін" ми отримали знання, досвід інших громад, підтримку експертів та менторів, а також свіжі ідеї і бачення на сферу туризму та культури у нашій громаді. Туризм і культура - це не тільки великі фестивалі. Навпаки - це постійні маленькі події, до яких можуть долучатися не лише приїжджі люди, а й місцеві жителі. Туризм в середині громади - це шлях знайти те, що нас всіх об'єднує, простий спосіб придивитися до новоствореної громади, яка багата природою, історією і людьми. Ми побачили, що туристичний потенціал варто розвивати, тому починаємо з промоції цікавих локацій, опрацювання великої, кількості джерел, даних», - розповідає Тетяна Решетнікова, координаторка Мультикультурної платформи громади «Успішні зміни».

 

Команда планує створити туристичну мапу-гру нашої громади "Подорож з Мамаєм". Очікують, що цей культурний креативний продукт буде цікавим як для жителів всієї громади, так і туристів та мандрівників.

Створена мапа буде виконувати кілька важливих завдань:

- розкаже про туристичні маршрути та цікаві місця громади,

- проінформує про туристичні послуги, локації для відпочинку та подій, фотозон та місць для креативних фотосесій і навіть весільних церемоній, подорожей,

- розкаже про крафтові вироби та продукти, які можна придбати у селах громади (наприклад, продукція Сирний Рай, мед, яблука)...

 

Ігрова варіація мапи стане незабутньою пригодою для дітей та молоді. Козак Мамай покличе у мандрівку, в якій можна знайти скарби громади, розкодувати давні послання та стати героями. Очікуємо, що мапа-гра стане помічницею у роботі вчителів, вихователів, культурних працівників та бібліотекарів громади.

 

Презентація проєкту, який пройшов краш-тест https://cutt.ly/eglWHry

 

Маленька передісторія

Наша громада - це 9 сіл із самобутньою історією, цікавими маршрутами, локаціями, добрими людьми. Козак Мамай - це легенда нашого краю, зокрема села Цибулеве. У селі є пам'ятний знак козаку в однойменному Мамаєвому Яру на околицях села Цибулеве.

У проєкті Мультикультурна платформа громади "Успішні зміни" козак Мамай став помічником. Ідея перетворити його на мандрівника, блогера, спортсмена виникла спонтанно і, як кажуть, ідея виявилася вдалою.

Козак Мамай у проєкті "Успішні зміни" успішно розповідає про інструменти участі, веде ток-шоу з депутатами та громадськими активістками, мандрує громадою, надихає на активну громадську діяльність та нагадує жителям про їхнє козацьке коріння. Дизайнував цей образ Артем Луценко, за що ми дуже вдячні! На Баркемпі “Коди розвитку громади” ми презентували брендоване імбирне печиво, яке виготовила для проєкту майстриня Ольга Мельстер (дивіться фото у презентації, як це гарно!) Чи є Козак Мамай брендом нашого села?  Поки що ми над цим працюємо. Але ми точно знаємо, що це наший помічник, впізнаваний персонаж, голос громади. І він подобається людям! Креативимо ми смачно: шукаємо цікаві шляхи, як популяризувати нашу громаду та її людей.

 

 

Менторкою команди Дмитрівської ОТГ стала Ірина Ткаченко, директорка Агенції сталого розвитку «Хмарочос»: «Навчання у Школі "Культурний трамплін" допомогло побачити команді зони росту ідеї, але вирішили рухатися реалістичним сценарієм, аби через певний час дійсно презентувати реалізовані задуми. Тим паче, туризм і культура у громаді у поєднанні можуть дати неймовірні результати. Наприклад, брендований пряник з козаком Мамаєм підпадає під унікальний локальний продукт - і сувенір, і смаколик, який хочеться не їсти, а розглядати і насолоджуватися його ароматом. Амбіційна мета - створити незвичайну туристичну мапу зараз виглядає дуже реалістичною, адже вже є напрацювання концепції, є досвід організації культурних проєктів, етноекспедицій, велоподорожей. Надихає співпраця з Дмитрівська сільська об'єднана територіальна громада, адже напрацьовується спільно з місцевими краєзнавцями та однодумцями туристичний реєстр».

 

Поради від Ірини Ткаченко команді та громаді щодо розвитку туристичної привабливості:

  • вірте у свої ідеї, навіть якщо ідеї інших громад чи команд виглядають масштабнішими;
  • оберіть просту і реалістичну ідею для втілення і спробуйте її втілювати системно – наприклад, тематичні велопрогулянки громадою з медійним висвітленням; запропонуйте школярам з сіл здійснити дослідницькі фотопрогулянки селом, околицями та підготувати тематичні статті, дописи під одним хештегом; фестиваль мобільного бренд-відео про знакові місця громади, яке створить молодь;
  • рухайтеся за принципом віл локального до глобального - маленька зміна у громаді це величезний успіх! Тестуйте маршрут, запрошуйте у прес-тур журналістів, партнеріться з тими ініціативами, які теж прагнуть розвивати туризм у своїй громаді, навіть якщо центр цього розвитку - маленьке село! у цьому ваша сила: локальна автентика приваблює, ближче до землі, до справжнього, до реалістичного приваблює
  • погляньте на вашу громаду очима мандрівника, туриста, дослідника - більше розповідайте про свої відкриття;
  • запросіть до співпраці місцевих журналістів, блогерів, фотографів – спільно можна посилити хороший фото та відео контент про місяця сили громади, освіжити тексти про те, що варто у громаді побачити;
  • упорядкуйте туристичну рубрику на сайті ОТГ, створіть тематичну фейсбук- сторінку тощо; важливо підготувати довідкові статі на профільні сайти чи сторінки у соціальних мережах, аби Дмитрівська ОТГ була представлена у їхніх порадниках, маршрутах;
  • розвивайте інтерес до локального гастропродукту: брендований пряник з козаком Мамаєм, козацька тетеря, ретріт на січі, близькість з природою, можливість привезти як гостинець смачні яблука, кабак для каші - це сильна автентика, за якою люди приїдуть з міста чи з інших громад до вас (варто поміркувати, як ці смаколики гарно обрамити – у крафтове паковання, наприклад, доповнити листівкою з рецептом тощо); передбачайте можливість дистанційно замовити щось у подарунок;
  • лишайтеся справжніми - це рідкість, але це ваша сила.

До речі, село та Музей ,зелена садиба Гайдамацька Сiч часто потрапляє в об'єктиви журналістів. Ось кілька сильних відео:

Сюжет про Гайдамацьку Січ та її гастрородзинку - козацьку тетерю у першому тревел-шоу Кіровоградщини "Недалечко" https://www.youtube.com/watch?v=uqFg2wmJnPA
Сюжет про агротуризм на Кіровоградщині від компанії Google https://youtu.be/3kionTiQLCw (знятий у рамках кампанiї «Цифрове перетворення Кiровоградської областi»).

 

Проєкт «Культурний трамплін»: школа соціального проєктування для культурних менеджерів ОТГ" реалізується Спільнотою "Grant Management" та ГО "Інститут соціальної політики регіону" за підтримки Українського культурного фонду

 

#УспішніЗміни

#КультурнийТрамплін

#ЗаПідтримкиУКФ

 

2018 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше